1 מכל 4 מבוגרים מתמודד עם פטרת ברגליים.
על מנת להבין טוב יותר עם מה אתם מתמודדים, לפניכם מדריך למניעת פטריות ברגליים הכולל סקירה של סוגי הפטריות והסימפטומים השונים שיסייעו לכם לאבחן את התופעה מוקדם ככל האפשר 

כן, אנחנו יודעים שאתם נבוכים. חלקנו אף מתביישים בעובדה שאנו סובלים מפטריות ברגליים, אבל דבר אחד בטוח – לטמון את הראש בחול לא יעזור לאף אחד מאתנו.

רגע לפני שתגיעו אל הפתרון המתבקש, זה הזמן להסבר קצר אך מועיל שעתיד לסייע לכם להבין אחד ולתמיד עם מה אתם מתמודדים.

פטרת כף הרגל הינה למעשה זיהום פטרייתי הנפוץ בקרב לא מעט מבוגרים (על פי ההערכות 1 מכל 4 אנשים יתמודד במהלך חייו עם פטרת ברגליים).
היא טומנת בחובה מעבר לפגיעה גופנית במבנה הציפורן, גם מחזה ויזואלי לא מלבב במיוחד עקב שינויים אסתטיים במראה וגוון הציפורן, עד לכדי ניתוק הציפורן ממקומה או התפשטות הזיהום הפטרייתי אל יתר הציפורניים וחלקים נוספים בכף הרגל. 

הסימפטומים הבולטים השכיחים בשל פטרת ברגליים הם בדרך כלל: תחושת גרד, צריבה, עקצוץ ואי נוחות בין האצבעות, ציפורן מוגבהת, הופעת כתמים לבנים בחלק העליון, עיוות ושינוי צורה של הציפורן ועוד.
במקרים חמורים יותר ניתן להיווכח גם בפריחה אדומה, יובש משמעותי, שלפוחיות מגרדות וציפורניים אשר משנות את צבען. 

הזיהום הפטרייתי כאמור אינו מוגבל לציפורן אחת או לאזור מסוים בכף הרגל, אם כי במרבית המקרים הוא מתפתח באגודל או בבוהן בדרגות חומרה שונות, החל מזיהום קל ועד לזיהום חמור שעשוי להוביל עד לכדי זיהום משמעותי שעלול להוות מעבר למפגע אסתטי חמור, גם להתפשטות הזיהום לאזורים נוספים ולתחושת כאב. 

מקרים נוספים עשויים להוביל להתפתחות של פטריות בידיים, לרבות באגודל. אמנם מדובר בפטריות נפוצות פחות באופן משמעותי, אך גם הן מהוות מטרד מציק במיוחד. 

המסקנה ברורה: במידה והנכם מזהים את אחד התסמינים המצוינים או לחילופין אם הנכם סבורים כי קיים שינוי בצורה או בצבע הציפורן, יתכן בהחלט כי הנכם מתמודדים עם פטרת ציפורניים. על מנת להימנע מסיבוכים, זה הזמן לפנות לטיפול רפואי למען הבריאות שלכם!

קראו גם: סוגי טיפולים בפטרת ציפורניים ⇐

אז אם הנכם סובלים מפטריות ברגליים וחיפשתם בגוגל, מדריך למניעת פטריות ברגליים, הגעתם למקום הנכון! קליניקה כרמל, הקליניקה המובילה בארץ לטיפול בפטרת ציפורניים, מציעה לכם טיפול בלייזר, לפרטים נוספים צרו קשר.