הקשר בין קנדידה ופטרת ציפורניים

קנדידה היא פטריה אשר קיימת באזורים שונים בגופינו כמו: חלל הפה, אברי המין, מערכת העיכול ופי הטבעת.
ברוב המקרים, קיומה של הקנדידה בגופינו אינו מפריע לנו ולמעשה, רובינו כלל לא מודע לקיומה.
אבל, יחד עם זאת, במצבים של חוסר איזון בגוף או כשל במערכת החיסונית, הקנדידה עלולה להתפרץ ולגרום לבעיות שונות כמו: כאבי בטן, גרד, כאבים באיברי המין הנשיים ובעיות נוספות.
אצל אנשים להם היסטוריה של כשל חיסוני, הקנדידה עלולה גם להופיע כפטרת ציפורניים אשר תתפרץ ברוב המקרים בציפורני הידיים.

חשיבותה של אבחנה

מכיוון שברוב המקרים, הגורם העיקרי לפטרת ציפורניים הוא עובשים, קיימת חשיבות גבוהה לאבחן את מקור הבעיה ולהתאים לה את הטיפול האפקטיבי והאיכותי ביותר.
כאן חשוב לציין, שאם הפטרייה מופיעה בציפורני הידיים ולא בציפורני הרגליים, מדובר בסימן אזהרה אשר יכול להעיד על עצם העובדה שמדובר בקנדידה.
מכיוון שקנדידה הינה מחלה מדבקת וכחלק מכך, היא עלולה להיות מועברת בצורה מהירה מאדם לאדם, חשיבות האבחון והתאמת הטיפול הינה גבוהה במיוחד – בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה לגלות שמבלי להתכוון הוא הדביק אדם אחר בפטרת הציפורניים.

הטיפול בפטרת הציפורניים

הטיפול בפטרת ציפורניים בעקבות קנדידה, דומה במהותו לטיפול בפטריות ציפורניים אשר מקורן בעובשים והוא מתבצע באמצעות נטילה של תרופות ייעודיות דרך הפה – שיטת טיפול הנחשבת כאפקטיבית במיוחד.
כאמור, כל מה שצריך לעשות, זה לאבחן את מקור הפטרת, לקבל את התרופות ולהתחיל באופן מידי בהליך הטיפולי.

אם גיליתם פטריות בציפורניים או שיש לכם חדד ממשי שמדובר בתופעה, קיימת חשיבות גבוהה לא להזניח את התופעה, מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם, או ליצור קשר ולעשות את הצעד הראשון בדרך לטיפול מקצועי ואיכותי בבעיה.

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לבלוג פטרת ציפורניים.
לפרטים נוספים ולקבלת מידע נוסף צרו קשר.